۳۰ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۵۵

نرم افزار مقالات قرآنی 2 و دانشنامه نوجوانان رونمایی شد

نرم افزار مقالات قرآنی 2 و دانشنامه نوجوانان رونمایی شد

قم - خبرگزاری مهر: دانشنامه مقالات قرآنی 2 و دانشنامه قرآنی نوجوانان پیش از ظهر پنجشنبه طی مراسمی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشنامه مقالات قرآنی شامل 10 هزار مقاله است که از 7 هزار مقاله ارتقاء یافته و به این تعداد رسیده است.

این مقالات در سایت مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم و در قالب این دانشنامه بارگذاری شده و روزانه 6 تا 15 هزار نفر از آن بازدید و استفاده می کنند که عمدتا پژوهشگران و محققان حوزه هستند.

همچنین دانشنامه از سال 85 فعالیت خود را آغاز کرده است و تلاش شده تا مقالاتی در این مجموعه گردآوری شود که دارای حداقل ارزش علمی باشند و افراد بالاتر از دیپلم بتوانند از آن استفاده کنند.

موضوعات علوم قرآنی مانند اعجاز قرآن، تاریخ قرآن، قرائت و تجوید، قرآن پژوهی و ترجمه و ... از جمله مقالات این مجموعه است.

همچنین دانشنامه قرآن نوجوانان به صورت الفبایى تدوین شده و موضوع‌‏ها و مداخل قرآنى را در برمی‌گیرد؛ در این مجموعه سعی شده با گزینش مهم‏ترین مدخل‏‌ها و با تلخیص و تلطیف مطالب در قالب نثرى ساده، محصولى علمى و فرهنگى متناسب با سطح دریافت نوجوانان و با هدف پاسخ گویی به نیازهای قرآنی آنان، ارائه شود.

نثر ساده و روان از جمله ویژگیهای این کتاب است و پیش‏بینى می‌شود این مجموعه سرانجام در 12 جلد ارائه شود که نزدیک به 1200 مدخل را به صورت الفبایى دربرخواهد گرفت.

یادآور می‌شود جلد اول دانشنامه قرآن کریم ویژه نوجوانان، در 216 صفحه(مصور) توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی انتشار یافته است.
 

کد خبر 1771343

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha